کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش

قیمت بلیط کشتی یونانی کیش چقدر است؟ شرایط بازدید از کشتی یونانی چیست؟ افراد در زمان سفر به جزیره ی زیبای کیش به دنبال بهترین مکان های تفریحی و دیدنی این جزیره هستند. کشتی یونانی کیش از زیبا ترین و پر طرفدار ترین جاذبه های جزیره کیش به همین دلیل افراد اغلب سوالاتی در این خصوص که کشتی یونانی کیش کجاست و یا قیمت بلیط آن چقدر است دارد. اگر شما هم تصمیم به سفر به جزیره ی کیش دارید توصیه می کنیم با ما همراه باشید تا با این جاذبه ی جذاب کیش آشنا شوید.

تصویر کشتی یونانی کیش-6650

کشتی یونانی

 کشتی یونانی، از بهترین جاذبه های گردشگری جزیره کیش است. این کشتی در 25 ژوئیه 1966 در نزدیکی روستای باگو به گل نشست. کشتی یونانی که شرکت ویلیام همیلتون در 9 مارس 1943 در گلاسکو ساخت، و آخرین مالک آن یک فرد یونانی بود.

وزن این کشتی در زمان ساخت 7061 تن و طول آن بیش از 136 متر بوده است. دلیل ساحل شدن کشتی یونانی هنوز در هاله ای از ابهام است و نقل قول های زیادی برای آن وجود دارد.

تاریخچه کشتی یونانی کیش

غروب یکی از روزهای گرم بود که مردم متوجه شدند کشتی عظیمی در ساحل دریا به گل نشسته است و فهمیدن تنها ماندن کشتی بدون مسافر و خدمه، هدیه خلیج فارس به مردم جزیره است.

دلیل اصلی زمینگیر شدن این کشتی هنوز مشخص نیست، هرچند روایاتی برای توجیه این حادثه وجود دارد، مانند هوای مه آلود و دید محدود کاپیتانی که اسکله را از دست داده، عدم آگاهی منطقی کاپیتان، عشق کاپیتان به دختری در روستای باگو که عمداً یک کشتی را در روستا به یادگار غرق کرد، اما در بین آنها دریافت حق بیمه بالا، از دلایل دیگر قابل قبول تر است.

تصویر کشتی یونانی کیش-5120

فرسایش و بازسازی کشتی یونانی کیش چقدر بود؟

هر سال که از غرق شدن کشتی یونانی می گذرد، این کشتی بیشتر و بیشتر در آب ها غرق می شود و دچار فرسایش می شود. همچنین نواحی پشتی کشتی نیز به مرور زمان فرو ریخته و در آب فرو می رود و این حاکی از آن است که معلوم نیست چند سال دیگر کشتی را می توان در سواحل جزیره کیش مشاهده کرد و گردشگران تا کی می توانند از آن عکس بگیرند و در کنار این کشتی غول پیکر غروب خورشید را تماشا کنند؟ چندی پیش رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که پیش از این رئیس منطقه آزاد کیش بود، از انجام مذاکراتی با دانشگاه شریف در خصوص تعمیر و نگهداری کشتی یونانی خبر داد، اما برآوردها ساخته شده نشان می دهد که این واقعیت دارد که هزینه های مرمت و بازسازی این جاذبه تاریخی به قدری بالاست که نگهداری آن از نظر اقتصادی به صرفه نیست.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های کیش

بهترین هتل های کیش از نظر مسافران

سرگرمی ها و مکان های دیدنی در اطراف کشتی یونانی

تماشای غروب خورشید

یکی از زیبایی های اصلی تصویر کشتی در غروب خورشید است، خورشید در افق ناپدید می شود و رنگ های قرمز و نارنجی همزمان آسمان را می پوشاند و کشتی شبیه یک نقاشی است.

عکاسی از کشتی یونانی

کشتی یونانی کیش، سوژه خوبی برای عکاسی در هر زمانی از روز است و یادگاری خاص از این جزیره است که هرگز فراموش نخواهید کرد. در واقع، حتی اگر شما یک عکاس آماتور هستید که با تلفن همراه خود عکس می گیرید، با کمی ذوق و خلاقیت می توانید تصاویری بکر از این کشتی ثبت کنید.

ساعتی به شکل سکان در نزدیکی این کشتی وجود دارد، بسیاری از گردشگران می توانند عکس های متفاوتی از این مکان بگیرند. علاوه بر این مجسمه ها و سازه های دیگری نیز در نزدیکی کشتی وجود دارد که می توانید بسته به سلیقه خود از آنها عکس بگیرید و لحظاتی را ثبت کنید.

شترسواری و اسب سواری

یکی از جذاب ترین فعالیت هایی که در زمان سفر به کیش و در هنگام بازدید از کشتی یونانی می توانید انجام دهید، شتر سواری و اسب سواری است که، بدون شک تجربه متفاوتی را برای شما رقم خواهد زد.

پارک ساحلی کشتی یونانی

در نزدیکی این مکان تفریحی، یک پارک ساحلی به با فضایی در حدود60000 متر مربع احداث شده است که امکانات بسیاری را برای مسافران فراهم می کند، از جمله آن ها، کافه تریا، رستوران، غرفه های مجهز به اجاره دوچرخه، آمفی تئاتر و…

این پارک در حال توسعه است و بخشی از آن هنوز به طور کامل افتتاح نشده است، سالن ورزشی، رستوران های متعدد و … از جمله مواردی است که به مجموعه اضافه می شود و همچنین بخشی برای اجاره اسکیت در نظر گرفته شده است.

 در حالی که این پارک ساحلی به پارکینگ منتهی می شود و اگر با ماشین شخصی به جزیره سفر کرده اید، ماشینی را اینجا پارک کنید و با خیال راحت به کشتی یونانی بروید.

پارک آبی

پارک آبی، از دیگر جاذبه های جذاب جزیره کیش است. این پارک آبی دارای سیستم گرمایشی مجهز است که افراد می توانند در تمام فصول سال از مزایای آن بهره ببرند.

این پارک آبی همچنین مجهز به امکانات موج سواری، جکوزی و… است که تجربه ای به یادمادنی را برایتان ثبت می کند.

هتل های نزدیک کشتی یونانی

یکی از مجلل ترین هتل های نزدیک به کشتی یونانی، هتل پنج ستاره ترنج کیش است که در دو فاز هتل روی آب و هتل ساحلی ساخته شده است، اتاق های این هتل دارای بالکن اختصاصی و کف شیشه ای است که نمای بسیار زیبای دریا را نشان می دهد و البته جز گرانترین هتل های کیش است.

از دیگر هتل های کیش که نزدیک به کشتی یونانی هستند می توان به هتل گمبرون کیش، هتل لوتوس کیش، هتل صدف، هتل ویدا، هتل آنا، هتل کوروش، هتل ایران و هتل پارس کیش اشاره کرد. همگی این هتل ها، استانداردهای لازم و کیفیت خوبی دارند.

برای اطلاع از هتل های 5 ستاره کیش همین حالا به این لینک مراجعه کنید.

شرایط بازدید از کشتی یونانی

در حال حاضر امکان بازدید از داخل کشتی وجود ندارد. اگرچه ممکن است تصاویری از غواصی کشتی یونانی را دیده باشید، اما به دلیل خطرات زیادی که غواصی در زیر کشتی می تواند داشته باشد، چنین برنامه هایی توسط باشگاه های غواصی ارائه نمی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRPersian
پیمایش به بالا