بهترین هتل‌های ایران از نظر معماری

بهترین هتل‌های ایران از نظر معماری

بهترین هتل‌های ایران از نظر معماری کدامند؟ هزینه اقامت در بهترین هتل‌های ایران از نظر معماری چقدر است؟ بهترین هتل‌های ایران از نظر معماری چه خدماتی ارائه می دهند؟  معماری سنتی ایرانی اولیه، ساختمان‌های 2 تا 3 طبقه گچبری یا آجری کم رنگ است که در اطراف یک حیاط مرکزی شامل درختان میوه، تخت‌خواب‌های چوبی و حوض پیچیده شده‌اند. از دیگر ویژگی‌های معمولی آن می‌توان به شیشه‌های رنگی، برج‌های بادگیر، کاشی‌های معرق و البته فرش ایرانی اشاره کرد. این خانه های قدیمی با ویژگی های خاص مانند قدمت، معماری ایرانی و ویژگی های مردم شناسی به یکی از جاذبه های گردشگری خاص، در مناطق مختلف تبدیل شده است.

شما می توانید در بهترین هتل‌های ایران از نظر معماری خود را در سبک زندگی و فرهنگ سنتی ایرانی غرق کنید. شب ها در حیاط زیبا فنجان چای تازه بنوشید، از آبنمای سرزنده و سرسبز ایرانی لذت ببرید و با ایرانیان و مسافران مهمان نواز به گفتگو بنشینید.

شما می توانید جهت اطلاع از بهترین هتل های تهران از نظر مسافران به این صفحه مراجعه کنید. 

هتل های بوتیک در ایران

ایران با قدمت 7000 ساله ی خود، خانه تعداد زیادی عمارت و ساختمان های دیدنی است. مقامات گردشگری برای بازسازی سازه‌های باشکوه و در نتیجه کمک به اقتصاد، طرحی را برای واگذاری ساختمان‌ها به مالکان خصوصی تا زمانی که به هتل‌ها، رستوران‌ها و اقامتگاه‌های سنتی تبدیل شوند، آغاز کرده‌اند.

هدف اعلام شده واگذاری 100 ساختمان در سال برای مرمت است. به عبارت دیگر، 1084 ساختمان قبل از پایان برنامه چشم انداز 2025 آماده استفاده مجدد خواهند بود.

اگر به دنبال بهترین بوتیک هتل های ایران هستید همین حالا به این لینک مراجعه کنید. 

خانه های سنتی عمدتا معماری خیره کننده خود، اتاق خواب های فراوان و فضایی صمیمی دارند. این در واقع تعداد فزاینده ای از سرمایه گذاران را جذب می کند که پول خود را برای تغییر کاربری ساختمان های تاریخی به هتل های بوتیک اختصاص می دهند.

لیست بهترین هتل‌های ایران از نظر معماری

خانه عامری ها (سرای امریها)، کاشان

هتل سنتی سرای عامریها از بهترین هتل‌های ایران از نظر معماری است که بیش از 200 سال پیش ساخته شده و بازسازی شده و سپس به هتلی سنتی تبدیل شده است. سه خانه به یکدیگر متصل هستند و کل عمارت را تشکیل می دهند. قدیمی ترین بنای کاشان با بلندترین بادگیر است.

برج های بادی ایرانی نبوغ معماری اعصار گذشته را به نمایش می گذارند و تهویه مطبوع 100% بادی را ایجاد می کنند. مساحت آن حدود 9000 متر مربع و شامل 85 اتاق و 5 حیاط مرکزی است. دو رستوران، یک کافه و یک گالری نیز گنجانده شده است. موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد و به راحتی می توانید به تمام جاذبه های شهر بروید.

عباسی حدود 300 سال پیش به عنوان کاروانسرا ساخته شد، قلعه سنتی کویری که برای مسافران و دام های آنها برای اقامت شبانه امن بود. عباسی با 225 اتاقش که رو به حیاط باغ مرکزی است، شکل اصلی خود را حفظ کرده است. تمامی اتاق های فوق بر اساس استانداردهای بین المللی بهترین هتل های ایران ساخته شده اند. به همین دلایل می توان خانه عامری ها را از بهترین هتل‌های ایران از نظر معماری معرفی کرد.

هتل قصر منشی اصفهان از بهترین هتل‌های ایران از نظر معماری

قدمت این خانه باستانی به 200 سال قبل باز می گردد و در گذشته محل سکونت وزیران پادشاه قاجار بوده است. بنابراین، اگر می خواهید در هتلی اقامت کنید که قصر پادشاه بوده است، هتل قصر منشی انتخاب مناسبی در اصفهان خواهد بود، زیرا از بهترین هتل های اصفهان است.

 این بنا در فهرست آثار ملی کشور قرار دارد و در سال های 1385 و 1395 تعمیر شده است و در حال حاضر دارای 23 اتاق سنتی در طبقه اول، همکف و زیرزمین است. برای حفظ فضای کلاسیک هتل، اتاق ها تلویزیون ندارند. این هتل در منطقه ای بسیار نزدیک به اماکن تاریخی اصفهان واقع شده است.

تصویر-بهترین-هتل‌های-ایران-از-نظر-معماری-8976

دربه شازده، شیراز از بهترین هتل‌های ایران از نظر معماری

این سازه در زمان قاجار ساخته شد و به هتل تبدیل شد. این هتل در قلب منطقه زیبای زند در شهر شیراز واقع شده است و ترکیبی عالی از معماری سنتی و مدرن را ارائه می دهد. حیاط باورنکردنی به بازدیدکنندگان کمک می کند تا فضای الهام بخش شیراز را تجربه کنند.

هتل بوتیک دربه شازده که از بهترین هتل های شیراز است، تا مکان های دیدنی شیراز مانند بازار وکیل فاصله کمی دارد.

کارکنان خوش برخورد، غذاهای لذیذ و اتاق هایی با دکوراسیون سنتی اقامتی خاطره انگیز را برای شما رقم می زند.

بیشتر بخوانید:

هتل سنتی منوچهری کاشان

این هتل از بهترین هتل‌های ایران از نظر معماری  است که قبلا یک اقامتگاه خصوصی بوده که حدود 400 سال پیش ساخته شده است. این اقامتگاه خصوصی با بالاترین استانداردهای حفاظتی تاریخی و آخرین امکانات مدرن به زندگی بازگردانده شده است.

هتل داد یزد از بهترین هتل‌های ایران از نظر معماری

هتل داد در قلب دومین شهر باستانی جهان با بیش از 3000 سال قدمت، یزد واقع شده است. این هتل  از بهترین هتل های یزد است که، 80 سال است در مجاورت مکان‌های معروف میراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری اصلی از جمله آتشکده زرتشتیان است. ترکیب عناصر معماری سنتی مانند خشت، آجر سفالی، کاشی های رنگارنگ، شیشه های رنگی و درهای چوبی و ترکیبی زیبا از امکانات مدرن و سنتی، ساختمانی باشکوه را ساخته است. هتل داد دارای 88 اتاق شامل سوئیت رویال با طراحی کلاسیک و امکانات رفاهی مدرن می باشد.

در نهایت باید گفت در تمام شهر های ایران هم هتل های مدرن و هم سنتی بسیاری موجود هستند که می توانید در زمان اقامت خود آن ها را انتخاب کنید. این ها تنها بخش کوچکی از بهترین هتل‌های ایران از نظر معماری بود که لیست شد. در صورتی که شما دائما در حال سفر هستید و به دنبال رنکینگ بهترین هتل های ایران هستید، ما را دنبال کنید تا بهترین ها را در هر شهر به شما معرفی کنیم.

به نظر شما کدام یک از این هتل ها را می توان به عنوان هتل های برتر ایران معرفی کرد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRPersian
پیمایش به بالا